Saturday, September 12, 2020

Fernando Pessoa

 
 
Acuma că sunt îndrăgostit
Sunt interesat de parfumuri.
Niciodată mai înainte n-am fost curios să știu dacă o floare are miros.
Acum simt însă parfumul florilor ca și cum aș vedea un lucru cu totul nou.
Știam eu bine că ele miroseau, cum știam că existau.
Sunt lucruri ce se cunosc din afară.
Dar de astă dată știu cu respirația părții din adâncul țestei mele.
Astăzi florile mă cunosc cu un gust care se miroase.
Astăzi uneori mă trezesc și miros înainte de a vedea.
 
— „Păstorul îndrăgostit”, în Opera poetică, traducere de Dinu Flămând, Humanitas, 2012
 
Eu sunt un paznic de turme.
Turmă — gândurile mele,
Iar toate gândurile mele sunt doar senzații.
Eu gândesc cu ochii și cu urechile
Și cu mâinile și cu picioarele
Și cu nasul și cu gura.
 
A gândi o floare înseamnă a o vedea și mirosi
Iar a mânca un fruct înseamnă a-i cunoaște gustul.
 
Iată de ce în zile cu zăpușeală când
Mă simt trist de cât de mult mă bucur,
Și când mă tolănesc în iarbă cât sunt de lung,
Și închid ochii înfierbântați,
Îmi simt tot corpul întins peste realitate,
Cunosc adevărul și-s fericit.
 
— „Paznicul turmelor”, în Opera poetică, traducere de Dinu Flămând, Humanitas, 2012

No comments:

Post a Comment