Piața parfumurilor a ajuns să semene tot mai mult cu piața tehnologică, în special cu aceea a telefoanelor mobile.
Dacă, până în anii ‘80, casele de parfumuri așteptau trei sau chiar mai mulți ani înainte de a lansa un nou parfum, astăzi, o dată la șase luni, auzi de apariția a încă unui nume, cel mai adesea o declinare a unui succes confirmat. Nu mai există timp pentru fidelizare sau pentru o confirmare a gustului, totul se execută într-un ritm extrem de rapid. Așa cum schimbi telefonul după un an sau doi, noul marketing din lumea parfumurilor îți dă ghes să recurgi la o altă aromă, mai bună, mai deosebită, care te va face și pe tine mai bun, mai deosebit. O upgradare continuă, fiindcă a sta pe loc echivalează, pentru lumea grăbită de azi, cu a fi mort.
E suficient să te uiți până și în catalogul unor case cu o tradiție atât de îndelungată precum aceea a casei Guerlain. Guerlain Homme a fost declinat în șase versiuni, Habit Rouge, în și mai multe, iar dacă ne uităm la descendenții lui L’Instant sau Shalimar, ei bine, atunci te cam apucă amețeală.
Dar asta nu se întâmplă doar la Guerlain sau Dior. E o tendință generală de a urma o rețetă de succes. Clienților nu li se mai oferă produse-evenimente, care să capete o valoare simbolică în viața lor, ei sunt transformați în consumatori, iar parfumurile, în produse de consum, care trebuie înlocuite imediat ce le expiră mesajul publicitar.
No comments:
Post a Comment