Sunday, August 30, 2020

Câteva sfaturi înainte de a cumpăra un parfum

Perfume still life — Viktoria Kukhtina

 

✔ Nu mergeți să încercați parfumuri după ce v-ați ghiftuit cu mâncare! Senzația de sațietate îi transmite un mesaj bulbului olfactiv (mereu activat în vederea supraviețuirii, pentru a detecta alimente sau pericole) cum că nu mai e cazul să fie alert și îi încetinește funcționarea. Cu alte cuvinte, creierul nostru nu mai este atât de interesat de informațiile olfactive, întrucât nevoile organismului au fost satisfăcute*. Așadar, nu intrați într-o parfumerie după o masă copioasă, dar nici după ce ați postit o săptămână. S-ar putea să vă ia cu leșin.

✔ Nu uitați că, după aproximativ cincisprezece minute, începem să ne obișnuim cu (de fapt, să ne adaptăm la) un miros care, la început, ni s-a părut puternic, interesant etc. Așadar, oricât v-ați da, impresia că parfumul a dispărut sau că n-a „ținut” prea mult nu este adevărată întru totul. Doar v-ați obișnuit. Nasul nostru este programat să detecteze orice miros puternic și/sau neobișnuit, care ne-ar pune în pericol existența. Dacă mirosul nu semnalează un pericol imediat, creierul își modifică prioritățile, iar atenția se reorientează, astfel încât mirosul parfumului cu care v-ați dat trece într-un plan secundar. Uneori, două pufuri sunt îndeajuns pentru a vă ține atenția trează prin jocul de-a v-ați ascunselea al mirosului.

✔  Când mergeți într-o parfumerie, nu vă dați cu zeci de parfumuri, de parcă n-ar mai exista și ziua de mâine. Nu obțineți decât o cacofonie olfactivă. Fiecare parfum are forma sa parte, dată de ingredientele, notele, armoniile gândite de creatorul său, deci, orice amestec cu alt parfum nu face decât să-i pervertească natura. Încercați parfumul pe o hârtie sau pe o țesătură (deși efectele pot fi diferite) și apoi pe piele. Așteptați, nu vă grăbiți. Parfumul este ca o bucată muzicală. Dați-i răgazul necesar să se desfășoare! Nu vă dați prea mult, ci doar atât cât ați folosi de obicei (zic asta sperând că aveți măsură)! Nu trebuie să epuizați toate testerele din magazin. Vă mai duceți și altă dată.

✔ Majoritatea producătorilor/ creatorilor le asociază parfumurilor povești cu care doresc ca noi să ne identificăm. Lux, frumusețe, sublim, voluptate sunt doar câteva dintre conceptele asociate parfumurilor și vândute împreună cu acestea. Cumpărăm iluzii împachetate în cuvinte și în flacoane care ne iau ochii, și tocmai de aceea trebuie să fim atenți. Un Chanel no 5 într-un recipient de plastic, cu pulverizator ieftin, n-o să vă mai spună aceeași poveste și, deci, n-o să vă mai miroasă la fel de... (completați voi). Unii doresc să fie exprimați deplin de parfumul purtat, alții visează să devină altcineva prin intermediul lui, unii vor să facă o declarație de sine, alții să se identifice cu imaginea asociată și vândută cu produsul. Parfumul e o bună ocazie să te cunoști pe tine însuți.

✔ Notele (de vârf, mijloc, bază) pe care le citiți pe site-uri nu spun nimic despre adevăratul miros al parfumului. Nu citiți un parfum, îl mirosiți și îl purtați. Așadar, mergeți în magazin, dați-vă cu el și vedeți ce și cum. E posibil să conțină o notă pe care o detestați, însă ea, în combinație cu altele, poate să fie cum nici nu v-ați închipuit. În plus, etajarea notelor are nevoie de timp. Trebuie să ascultați până la capăt melodia notelor olfactive, pentru a cunoaște întreaga compoziție și a vă bucura de ea.

✔ Nu luați (prea mult) seama la părerile exprimate de alții pe forumuri! Un parfum este o experiență personală, iar reacțiile sunt individuale. Desigur, dacă citiți că parfumul care vă interesează provoacă o alergie, de exemplu, atunci da, trebuie să fiți precauți. Parfumul își capătă personalitatea prin contactul cu epiderma voastră, asta înseamnă că mirosul meu nu va fi același cu al tău, chiar dacă folosim același parfum. Există o democrație a parfumurilor, dar nu și a mirosurilor.

✔ Nu fiți impulsivi! Parfumul cumpărat o să devină mirosul vostru corporal, identitatea voastră olfactivă (chiar dacă temporară, în cazul în care folosiți, prin rotație – sper! –, mai multe parfumuri). Așa că încercați parfumul în magazin, direct pe piele, ieșiți la aer și vedeți cum evoluează și dacă într-adevăr există o chimie între parfum, piele și personalitatea voastră. Cu alte cuvinte: lasă-mă să te miros, ca să-ți spun cine ești!

✔ Nu vă lăsați impresionați de brand sau de alți factori străini mirosului și încercați să decantați emoția  pe care v-o lasă parfumul independent de aceștia. Ideal ar fi să nu implicați alte simțuri, în special, văzul, și să mirosiți pe întuneric, relaxați. Toate caracteristicile exterioare parfumului propriu-zis își spun cuvântul și ne influențează alegerile.

✔ E de la sine înțeles că nu trebuie să vă parfumați înainte de a merge la cumpărături! Nu vreți, desigur, ca parfumul purtat să se amestece cu cele încercate în magazin. Trebuie să aveți nasul cât mai curat”, cât mai neutru.

 

Mai aveți și alte sfaturi? Dacă da, rubrica de comentarii vă stă la dispoziție. 


* Sigur, sațietatea poate să nu fie totală, ci doar în privința anumitor substanțe, nu și a altora. Doar vrem desert după ce ne-am săturat de și cu o friptură, nu?

No comments:

Post a Comment