Thursday, May 21, 2020

Interviu Osmé, cu Mihaela Sava

 

Mihaela Sava gătește numai bunătățuri pentru PrăjiturEla, dar și pentru prietenii ei. O puteți cunoaște mai bine pe Mihaela citind și interviul realizat de Oana Țepeș-Greuruș pentru goinfashin.ro. Noi am fost tare curioși să aflăm cum se îmbină mirosurile, parfumurile și gusturile în pasiunea ei pentru gătit, așa că am croit câteva întrebări pentru a afla mai multe despre acest subiect.


Cât e gust și cât e miros într-o prăjitură?

Într-o prăjitură primează aspectul, apoi gustul, iar abia la final mirosul. La un preparat sărat însă, în opinia mea, aspectul alături de miros sunt cele mai importante.

Recurgi la experimente olfactive în rețetele tale?

Recurg la experimente care solicită papilele gustative și, implicit, mirosul. De regulă, gustul e asociat cu mirosul, așadar, ca să-ți răspund la întrebare, da.

Un miros neobișnuit pe care ai vrea să-l aibă o prăjitură făcută de tine?

Mi-ar plăcea să pot să fac o prăjitură cu aromă de flori. Am făcut și am reușit să păstrez gustul mirosului, însă nu și invers.

Care sunt mirosurile care atrag cel mai mult iubitorii de dulciuri?

Mirosurile dulci sunt cele care atrag cel mai mult: vanilie, ciocolată, nuci.

Dacă ar fi să faci un parfum, ce miros culinar ai folosi?

Tonka și migdalele sunt două arome care îmi plac foarte mult din bucătărie, cu toate că pentru mine prefer parfumurile citrice.

Când te pui pe gătit, te „gătești” cu parfumuri și cosmetice? Sau vrei să ai mirosul liber?

Dacă sunt acasă, nu folosesc parfum, însă, dacă vin de la muncă și încep să gătesc, rămân cu ce parfum am purtat în ziua respectivă. Dar ca să fiu mai concisă, nu. Prefer să gătesc fără să port parfum.

Ți s-a spus vreodată că miroși frumos după ce ai ieșit din bucătărie?

Da, soțul meu îmi spune mereu asta. Amuzant este că, pe lângă mirosul de prăjituri, cel mai adesea întâlnit, lui îi place și când miros a usturoi. 😊

Te-a obsedat vreun miros într-atât de mult încât să vrei să-l guști?

Am câteva mirosuri din copilărie pe care le simt uneori, știu că sunt de la preparate, însă nu pot să îmi amintesc mai mult de atât. Pe acelea mi-ar plăcea să le simt. Dar da, e un miros al unor bomboane și ciocolate ungurești pe care tot îl caut și nu reușesc să îl găsesc.

Mirosul perfect al bărbatului perfect? Dar al celui imperfect, de toate zilele?

Al bărbatului perfect – un parfum tare, corpolent și puțin miros de ars de soare, poate și un ușor iz de transpirație. Cred că, de fapt, am descris mirosul bărbatului imperfect ca fiind cel al celui perfect. Și rămân la decizia mea. 😊

Cum ai descrie parfumul preferat, dar fără să-i dai numele?

Am două parfumuri preferate, cu mirosuri simple: unul e un câmp de bujori, iar celălat, un depozit de citrice. Un al treilea, la care visez, este o livada de portocali înfloriți.

Dacă ar fi să asociezi un parfum și o prăjitură, care ar fi combinația perfectă?

Parfum cu note de vanilie și tonka, poate puțină ciocolată și lemn dulce.

No comments:

Post a Comment