Izolarea și închiderea parfumeriilor în perioada pandemiei a avut consecințe și asupra obiceiurilor de cumpărare. Dacă până atunci puteam da o raită prin magazine, unde încercam până la saturație, pe toată zonele disponibile, diverse produse, ei bine, în pandemie, singura sursă de acces la parfumurile visate a rămas mediul online. Deși mulți s-au văzut privați de contextele potrivite pentru utilizarea parfumurilor – serviciu, plimbare, evenimente sociale etc. – sau au fost aproape sufocați de mirosurile produselor de dezinfectat, o mică parte a pasionaților de parfumuri a continuat să se parfumeze și să viseze la mirosuri încă necunoscute. Reînnoirea garderobei olfactive, în condițiile izolării, a fost mai simplă. Ai produsul, ți se termină, deci comanzi fără nici o problemă online. Deși, în treacăt fie spus, dacă ai un nas finuț și ai constatat de-a lungul timpul că multe parfumuri au fost reformulate (ca să nu spunem „stricate”), tot ai vrea să te asiguri că parfumul preferat n-a fost alterat între timp. Dar deja acestea sunt finețuri pentru cunoscători.
Dar cum să cumperi un nou parfum dacă nu l-ai mirosit? Cu toate că există pasionați de parfumuri care, doar citind despre un nou produs, sunt cuprinși instantaneu de patimă și și-l comandă „orbește” – de fapt, pe nemirosite –, cei mai mulți, mai raționali, poate, vor să știe cum miroase. Or, aici, lucrurile se dovedesc mai complicate, fiind evidentă o lipsă care de mult îi deranja pe iubitorii de parfumuri, și anume absența mostrelor/ testerelor din oferta majorității caselor de parfumuri, că sunt mass-market ori de nișă (iar atunci când există, prețurile lor sunt destul de piperate). În lipsa unui tester, este (aproape) imposibil să-ți faci o imagine despre mirosul unui parfum. Lista ingredientelor este irelevantă; poate doar dacă nu figurează acolo un ingredient care ți-e nesuferit – dar nici atunci, de fapt, de vreme ce combinația, calitatea și cantitatea ingredientelor pot avea efecte absolut diferite. Comentariile și recomandările de pe forumurile de specialitate sunt subiective – și divergente, în multe cazuri –, iar a te lua după părerea altuia duce adeseori la dezamăgiri costisitoare. Cât privește descrierile de pe site-urile care comercializează parfumuri, acestea sunt apă de ploaie, sunând cel mai adesea ca o rubrică de horoscop săptămânal, bună pentru toată lumea. Rămân la îndemână site-urile (obscure) care pun la dispoziție testere sau sticle deja începute ori numărul mare de coincidențe de gusturi cu vreun utilizator de pe forumuri. Concluzia nu e deloc încurajatoare. Alegerea online a unui produs este riscantă și poate crea o gaură nejustificată în buget.
Voi cum procedați? Aveți încredere în nasul vostru „virtual”, în intuiții, sau preferați să încercați un parfum înainte de a-l cumpăra?
Un articol interesant despre această temă poate fi citit pe site-ul Fragrantica, unde mai mulți colaboratori și editori și-au spus părerea despre obiceiurile lor privind cumpărarea de parfumuri.
No comments:
Post a Comment