Wednesday, July 15, 2020

Interviu Osmé, cu Cristina Cioran

credit foto: Micafotografa

Efervescentă, dinamică, inteligentă și impetuoasă, Cristina Cioran își face simțită prezența oriunde s-ar afla. Personalitatea și-o completează, așa cum vedem din interviul de mai jos, prin parfumuri. Pot s-o confirm, pentru că am fost colegi de birou, iar unul dintre subiectele noastre preferate erau, desigur, parfumurile. Pentru cine nu este la curent cu activitatea Cristinei, câteva vorbe despre ea. Cunoscută din telenovelele Numai iubirea și Păcatele Evei, difuzate de postul Acasă TV, Cristina Cioran a debutat în cinematografie cu rolul Margo din filmul omonim. Absolventă a Secției „Actorie” – clasa Victor Radovici, Ion Lucian – din cadrul Universității Hyperion, Cristina a trecut de la teatru la emisiuni de televiziune și film. Cristina a devenit cunoscută publicului ca prezentatoare TV a emisiunilor „Dădaca”, „Cu dădaca în bucătărie” și „Acasă în bucătărie”, dar, în paralel, și-a continuat activitatea în teatru. Cu musicalul Andie Musik, o coproducție Anglia- România, a fost plecată în turnee în Anglia, Belgia, Olanda, Danemarca, Germania, Franța, Elveția. Era deja vedeta postului Acasă TV când i s-a oferit rolul Laurei din prima telenovelă românească, Numai iubirea. Recent, Cristina a revenit pe micul ecran, ca prezentatoare a emisiunii Acces direct. Dar Cristina este un om complex, ocupându-se de proiecte culturale la Arcub, iar acum la Expo Arte.


Care este primul miros care îți vine în minte când te gândești la weekend?

Când mă gândesc la weekend, primul miros care îmi vine în gând este mirosul de iarbă proaspăt tăiată. Poate pentru că acest miros îți dă impresia de nou, curat, fresh. Alt miros este cel de mare. Eu sunt din Constanța, așa că mirosul de mare face parte din viața mea și, cumva, mă contopesc cu el. 

Există vreun miros care să te fi bântuit și pe care să-l asociezi unui moment anume?

Memoria olfactivă este cea mai puternică. Cred că fiecare dintre noi asociem un miros unui eveniment, fie că este fericit sau mai puțin fericit.

Ai un parfum pentru momente „deosebite”?

Am un parfum pentru momente deosebite, dar și o combinație de parfumuri pentru momente speciale. More than Words de la Xerjoff este unul dintre ele, combinat cu vetiver.

 

 

Care sunt mirosurile copilăriei care încă și acum îți amintesc de anii aceia?

Mirosul foarte pregnant din copilăria mea este mirosul teilor înfloriți, erau kilometri de tei care înfloreau în același timp, în mai. Un alt miros al copilăriei este mirosul de salcie de pe plajele sălbatice din Mamaia Nord, salcâmi care nu mai există acum... Iar dacă vorbim de mâncare, îmi aduc aminte de mirosul de carne prăjită la ceaun, mirosul de pârlit de Ignat, mirosul de supă cu tăiței de casă. Fiecare dintre aceste mirosuri este atașat de întâmplări, momente, locuri, ani...

Care este cel mai șocant parfum pe care l-ai încercat până acum? Dar cel mai relaxant?

Sunt câteva mirosuri foarte înțepătoare care nu-mi plac... Nu știu cum se numesc... Cel mai relaxant mi se pare wood, tămâie, vetiver și geranium, note puternice în parfumuri.

Cum îți alegi parfumurile?

Îmi aleg parfumurile după tonul principal. Nu schimb ușor parfumul...

 

credit foto: Micafotografa

 

Ce mirosuri îți repugnă?

Cele prea dulci și înțepătoare, precum Obsession... Alien...

Dacă ai compune un parfum, ce ai pune în el?

Îmi plac mult parfumurile foarte puternice, dar neutralizate cu note de tabac sau wood. Am compus câteva parfumuri și am atașat note de tămâie, smirnă, vetiver sau de geranium, lămâița, wood, tabac.

Mulți consideră parfumul o pură superficialitate, un artificiu fără nici o semnificație culturală. Dacă ar fi să-i iei apărarea, ce le-ai spune?

Le-aș spune că, dacă poți îmblânzi o persoană cu un parfum, restul e detaliu... Procesul e câștigat. Acest simț are puterea de a te pătrunde prin toți porii. Un miros fain poate să neutralizeze absolut orice alt defect.

Dacă te-ai întâlni cu un extraterestru, ce i-ai da să miroasă pentru a-l face să priceapă cum stă treaba cu omenirea?

Vetiver.

Dacă fericirea ar avea un miros, cum ți-ar mirosi ea?

Fille en Aiguilles de la Serge Lutens.

 

 

Descrie-mi, fără a-i da numele, parfumul preferat.

Vetiver, tămâie, wood, geranium, roze.

Asociezi locurile prin care ai călătorit cu mirosurile lor? Ai putea face un ghid olfactiv al locurilor preferate?

Râșnov, la noi, mi se pare vetiver și miros de pădure ca după ploaie.
Grecia mi se pare parfum de trandafir, roză sălbatică.
Cipru mi se pare miros ca după sex.
Germania, miros de pudrieră veche.
Anglia, miros de pivniță.
Franța, miros de canal.
Italia, miros de pâine proaspătă, covrigei vanilați fierbinți.
Egipt, miros de prajeală, ulei ars.
Turcia, miros de carne arsă, kebab.
Bulgaria, miros de ardei gras verde, castravete.

O carte și un parfum?

Pacienta tăcută de Alex Michaelides și Amouage noir.

Un film și un miros care să meargă împreună?

Margo, în regia lui Ioan Cărmăzan, și Rose de la Bulgari.

 

No comments:

Post a Comment