Un articol de Anca Maria Moșora
Profilul lui Marc-Antoine Corticchiato este unul destul de straniu în lumea creatorilor de parfumuri. Studiind și căutând un profil olfactiv profund senzual, oriental, ai fi tentat să spui – dacă asta nu ar însemna să-l restrângi și cataloghezi într-un sertar prea mic – că M.-A. Corticchiato a pornit de la secretele extracției esențelor plantelor aromatice și de la prezența lor în toate culturile pentru a oferi o amprentă olfactivă care depășește bariera simțurilor. De aici poate și direcția, deloc restrânsă și deloc facilă, sub care își va așeza, începând cu 2002, propriul brand - Parfum d'Empire -, un imperiu al simțurilor care readuce sacrul în atenție.
Născut în Maroc, un spațiu care, de-a lungul timpului, a fost o sursă a fanteziei creatoare a multor nasuri celebre, Marc-Antoine Corticchiato a crescut între Italia și Corsica, între plantațiile de citrice și maquisul corsican. După ce a studiat chimia la universitate și a propus, în teza sa de doctorat, o nouă tehnică pentru analiza extractelor de plante, Corticchiato și-a continuat studiile la Institut Supérieur International du Parfum, de la Cosmétique et de l’Aromatique Alimentaire (ISPICA), înființat în 1970 de Jean-Jacques Guerlain, sub numele de Institut Supérieur International du Parfum. Apoi, vreme de câțiva ani, a studiat în laboratoare de cercetare materiile prime și tehnicile de extracție. După o scurtă perioadă de activitate în domeniul aromaterapiei, parfumierul s-a alăturat unei firme de creare a parfumurilor din Paris și a început să predea la ISIPCA. În 2002, a fondat Parfum d’Empire, brandul care i-a oferit libertatea de a se concentra asupra propriei viziuni asupra parfumurilor.
Într-un interviu mai vechi pentru site-ul ÇaFleureBon (cafleurebon.com), Corticchiato relata povestea din spatele poveștii. Parfumul, spunea el, a căutat dintotdeauna să exprime două teme fundamentale: religia și senzualitatea. Căutările sale în universul volatil al parfumului s-au îndreptat spre regăsirea sursei parfumului, iar preluarea acestor două dimensiuni în Parfum d’Empire este evidentă. Senzualitatea căutată, pentru a se întoarce purtând în ea sacralitatea, o află în materiile naturale, care sunt vii și creează viață. Ingredientele naturale sunt și cele care fac ca acest brand să fie unul de lux, un brand care se adresează unui public cu o educație olfactivă.
Cum lucrează, o aflăm din același interviu: pornește mereu de la materia primă, naturală. De aici, dar și de la istoria ei olfactivă, terapeutică, așa cum s-a reflectat ea în toate culturile în care a fost prezentă. Numeroase parfumuri s-au ivit din astfel de note apreciate în mod special de anumite culturi. Pentru că, spune el, marile culturi au folosit întotdeauna cele mai nobile extracte pentru două scopuri: să onoreze divinitatea și să seducă. Limita dintre cele două este subțire. E o graniță flexibilă, care vorbește despre posibila unitate a acestora.
Site Parfum d'Empire: parfumdempire.com
De cumpărat în România: Beautik
PREMII:
- Musc Tonkin (Parfum d’Empire): selecționat pentru Prix de la Virtuosité – Olfactorama 2012, selecționat pentru Prix des Experts 2015 – Premiile FiFi pentru Franța, categoria parfumurilor de nișă
- Corsica Furiosa (Parfum d’Empire): laureat al Prix des Experts 2015, Premiile FiFi pentru Franța, categoria parfumurilor de nișă
- Tabac Tabou (Parfum d’Empire): laureat al Prix des Experts 2016 – Premiile FiFi pentru Franța, categoria parfumurilor de nișă; laureat al Prix de l’Emotion – Olfactorama 2016
- Le Cri: laureat al Prix de la Virtuosité – Olfactorama 2018
PARFUMURI PENTRU PARFUM D’EMPIRE:
2003: Eau de Gloire
2005: Eau Suave
2005: Ambre Russe
2006: Iskander
2006: Cuir Ottoman
2007: Osmanthus Interdite
2007: Equistrius
2007: Fougère Bengale
2008: Yuzu Fou
2008: Aziyadé
2009: 3 Fleurs
2009: Wazamba
2011: Azemour Les Orangers
2012: Musc Tonkin
2014: Corsica Furiosa
2015: Tabac Tabou
2017: Le Cri de la lumière
2018: Acqua Di Scandola
2019: Salute!
2019: Immortelle Corse
[update] 2021: Mal-Aimé
[update] 2022: Vétiver Bourbon
PARFUMURI PENTRU ALTE BRANDURI:
2010: semnătura olfactivă pentru centenarul Hotelului Lutetia - Paris
2012: Speakeasy, Frapin
2013: Désarmant, La Parfumerie Moderne
2013: Cuir X, La Parfumerie Moderne
2013: No Sport, La Parfumerie Moderne
2015: Années Folles, La Parfumerie Moderne
2016: Œillères, obiect parfumant pentru expoziția „Œillères” a fotografului Roberto Greco
2017: Belles Rives, La Parfumerie Moderne
No comments:
Post a Comment