Friday, April 22, 2022

Octav Șuluțiu ✎ Jurnal

Octav Șuluțiu

Jurnal

ediție îngrijită, prefațată și adnotată de Nicolae Florescu, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 1975, p. 174

 

 


Octav Șuluțiu (1909-1949) a fost scriitor și critic literar. A publicat cronici literare în diverse reviste interbelice și postbelice și, pentru o perioadă a fost principalul cronicar literar al revistei România literară. A fost apropiat de curentul filozofic trăirist.


 

Azi, lângă o femeie, la cinematograf... Un parfum pipărat, înțepător. Armonia mantoului de catifea neagră, a figurii sumbre dată cu pudră închisă, adumbrită mai mult de pălăria neagră, ciorapii negri, închizând ca într-o cutie de catafalc o promisiune de frumusețe și lumini...

Frumoasa necunoscută emana un parfum care putea fi chimic, dar îi venea perfect. Un parfum care ieșea din pielea ei, din subțioara ei... Iuțeala pipărată a parfumului o mai am încă în nări, palpitând opac în culori de galben-negru. Era culoarea naturală, a ei, mirosul femeii cu carnea dospită și coaptă și atrăgătoare... Parfumul frumoasei necunoscute, cum l-am sorbit cu nările deschise, cum i-am prelungit cunoașterea și m-am lăcomit de el. M-am îmbogățit cu mirosul unei femei frumoase. O cucerire imbatabilă.

(7 februarie 1931)

No comments:

Post a Comment