Friday, December 23, 2022

Mirosuri ascunse sub veșminte

Brandul Sous le manteau a fost introdus pe piața parfumurilor în decembrie 2016, în cadrul unui eveniment organizat la Maison Souquet din Paris, loc intenționat ales de directorul artistic al casei, Olivia Bransbourg, pentru trecutul lui — în perioada Belle Époque, era o casă de plăceri. Astfel, Olivia Bransbourg plusează încă de la început încărcătura erotică a parfumurilor propuse de brandul SLM, care sunt prezentate drept filtre de dragoste menite să farmece și să subjuge.

Numele brandului, „Sous le manteau”, trimite la o practică a secolului al XVIII-a, ca urmare a cenzurii, și anume aceea de a purta cărți interzise sub pelerină. Prin această referință istorică, mesajul este deja creat: parfumurile sunt imaginate ca poțiuni magice, secrete, care trebuie ferite de ochii necunoscătorilor, poțiuni cu sens ambivalent — considerate, pe de o parte, dăunătoare de majoritatea ignorantă, dar încărcate, pe de alta, cu virtuți erotice menite să scoată la iveală cele mai adânci secrete.

O întreagă lume este invocată aici: aceea a alchimiei, a vrăjitoriei, a descântecelor, a rețetarelor cu ingrediente dintre cele mai fantastice. Pentru a întreține atmosfera de mister și a evoca dorințe interzise, parfumurile — afrodiziace, cum sunt numite de SLM – sunt create pornind de la vechi rețete de poțiuni amoroase, dar adaptate gustului modern și reglementărilor IFRA. Ca argument, pe site-ul brandului sunt prezentate vechile rețete.

 

 

Parfumierul căruia i s-a încredințat elaborarea acestor parfumuri-afrodiziace este un nume consacrat în lumea parfumeriei, cu numeroase creații la activ — este vorba despre Nathalie Feisthauer, care, printre altele, a compus Havana (Aramis), L’Eau des Merveilles (Hermès), L’Eau Belle (Azzaro), Must pour homme (Cartier — unul dintre preferatele mele, dar care nu se mai produce astăzi), Honour Man (Amouage), controversatul Putain des Palace (Etat Libre d’Orange), Champaca Luxe (Comme des Garçons) sau The Game (Davidoff).

Olivia Bransbourg, directorul artistic al brandului, este de origine franceză și concepe proiecte artistice și olfactive începând din 2006. Pentru brandul SLM, a primit, în 2020, titlul de “Newcomer Winner”, acordat de Fragrance Foundation din Marea Britanie.

 

 

Până acum, brandul a lansat șase parfumuri: Poudre impériale, Fontaine royale, Cuir d’Orient, Essence du sérail, Vapeurs diablotines, Odisiaque. Toate sunt marcate de o notă comună: sunt dense, fără a fi grele, condimentate și delicioase, conținând în bază o notă moscată, ușor vanilată și rășinoasă, care devine ca o doua piele, un interstițiu între piele și veșmânt — spațiu secret la care doar cei apropiați pot avea acces.

Preferatul meu a fost, la început, Poudre impériale, însă l-am trădat de cum am mirosit Vapeurs diablotines.

Artemisia Gentileschi — „Maria Magdalena în extaz” (cca. 1620-1625)

 

Puteți descoperi întreaga gamă la Rosa Mundi din București.

 

No comments:

Post a Comment