Wednesday, October 13, 2021

Interviu Osmé, cu Damien Flynn

Pe Damien Flynn, sales manager și PR pentru casa Nicolaï, am avut bucuria de a-l cunoaște chiar la București, în timpul lansării ultimei creații a Patriciei de Nicolaï, Poudre de Musc, lansare organizată de Niche Parfumerie. Am admirat atunci relaxarea lui Damien, naturalețea modului în care discuta cu cei prezenți, simțul umorului și spontaneitatea. A fost o adevărată plăcere să vezi în plină desfășurare un om de PR care își îndrăgește meseria și prețuiește produsele cărora, în fond, le face reclamă. Am zis să nu pierdem prilejul de a afla mai multe despre Damien și profesia lui, așa că l-am luat la întrebări, rezultatul fiind interviul de mai jos. Lectură plăcută!


  

  

Cum ați ajuns să lucrați pentru Parfums de Nicolaï? Aveați experiență în acest domeniu? 

Înainte a de a avea șansa să lucrez pentru Nicolaï, nu știam absolut nimic despre lumea parfumului. După studii de drept și științe politice, am lucrat timp de doi ani ca atașat de presă pentru o agenție de comunicare. Apoi, a trebuit să-mi găsesc de lucru și cumva din întâmplare am ajuns să mă ocup, la început, de comunicare pentru brandul Nicolaï, fiind, în același timp, vânzător într-unul dintre magazinele lor (iar din asta ai multe de învățat!). După câteva luni, mi s-a propus să fac parte din echipa comercială odată cu venirea fiului Patricia (Axel) pe postul de director general al brandului, în locul tatălui său. Însă nu știam mare lucru nici despre lumea comercială! Dar am fost, firește, încântat de ocazia care mi se oferise. În realitate, am învățat totul pe teren, în contactul cu clienții, dar, bineînțeles, am învățat multe grație Patriciei, pe care am șansa s-o întâlnesc zilnic și care, în fiecare zi, mă face să descopăr lucruri noi.

 


Ce înseamnă să vinzi un parfum Nicolaï pe piețe diferite din toată lumea? Gusturile în materie de parfumerie se deosebesc în Europa și în Asia? Ce ați putea spune despre piața americană?

Avem câteva parfumuri care plac majorității piețelor noastre. Cu toate acestea, este adevărat că gusturile variază în funcție de regiuni. În Asia, sunt îndrăgite mult parfumurile florale și fructate, cum este Fig-Tea, care este cu adevărat un bestseller în China, Japonia sau Coreea. În Orientul Mijlociu, sunt preferate, evident, parfumurile noastre Oud, dar și restul creațiilor, mai ales Patchouli Intense. Americanii au gusturi destul de asemănătoare cu acelea ale europenilor. Aici, femeilor le plac notele clasice de flori, iar bărbații le preferă pe cele citrice condimentate (cum este, de exemplu, New York). În fine, aș insista asupra Europei de Est, inclusiv Rusia, unde de departe preferatul este Cuir Cuba. Acesta este avantajul brandului Nicolaï, și anume că are o largă ofertă de parfumuri pentru toate gusturile.

 

Ați putea să ne povestiți o experiență amuzantă din timpul lansărilor din străinătate?

Îmi place de fiecare dată să descopăr cultura fiecărei țări. Călătoria cea mai nebunească, cred, în ceea ce privește descoperirile culturale, a fost în Rusia, la Arhanghelsk, în nord-vestul țării, aproape de frontiera cu Finlanda. Era iarnă, vremea era minunată, însă ningea, peisajul îți tăia respirația. Clientul ținea morțiș să-mi arate minunățiile din regiunea sa, prezentându-mi bunicuțe tradiționale, cărora le plăcea să cânte și să danseze, și organizând degustări de supe de pește delicioase, dar și niște ravioli mai puțin delicioși cu carne de urs. A fost într-adevăr o descoperire simpatică. Nicolaï îmi oferă prilejul de a călători foarte mult și niciodată nu m-aș fi gândit să merg, de exemplu, în Ucraina, în Letonia, în Bielorusia sau chiar în România.

 


Este dificil să găsiți cuvintele potrivite pentru a descrie un parfum?

Odată cu experiența, lucrurile devin mai simple. Adesea, revin aceleași cuvinte (siaj, seducător, senzualitate, voluptate etc.), este suficient să știi să le folosești corect, iar în acest scop, Patricia și experiența ei se dovedesc a fi foarte utile.

 

Discutați cu doamna Patricia de Nicolaï despre „secretele” compoziției parfumurilor? Cine vă furnizează „descrierea” parfumului pe care le-o prezentați clienților?

Mult, chiar dacă niciodată nu știu formula exactă. 😊 Este important, într-adevăr, să cunoști cât mai multe informații cu putință despre un parfum, pentru a-l prezenta cât mai potrivit clienților. Descrierea unui parfum se face în echipă. Patricia ne oferă informațiile de bază (inspirație, care sunt notele utilizate etc.) și apoi eu sunt cel care, împreună cu o agenție de relații cu presa, pregătește textul final, care, la urmă, este validat de Patricia.

 

 

Există riscul de a deveni (prea) comercial atunci când extinzi o casă de nișă și încerci să conciliezi creațiile acesteia cu gustul sau cu tendința care domină piața? Cu alte cuvinte, în ce măsură se poate extinde o casă de nișă, rămânând totuși de nișă? 

Păstrându-și autenticitatea! Nu cred că trebuie să-ți fie teamă să creezi parfumuri așa-zis „comerciale”, trebuie să știi să placi majorității. Cu toate acestea, nu trebuie să neglijezi materiile prime utilizate. Se poate crea un parfum comercial căruia nișa îi poate spori calitatea cu scopul de a-l face unic.

 

Andreea și Dani, proprietarii parfumeriilor Niche Parfumerie. 

 


Imagini de la lansarea celei mai recente creații a Patriciei de Nicolaï, Poudre de Musc, lansare organizată la București de Niche Parfumerie, distribuitorul exclusiv al brandului Nicolaï în România.

Citește și articolul nostru: Un nou parfum în oraș.

No comments:

Post a Comment