Tuesday, February 8, 2022

Interviu Osmé, cu Alex Marian

 

Alex Marian este un pasionat de parfumuri cu multă experiență în domeniu, iar de curând și-a lansat propriul brand, Grande, în colaborare cu Flavius Călaj, autorul brandului Calaj Perfume și cofondatorului site-ului și parfumeriei Niche Scent.

Îl puteți găsi aici: Instagram &  Facebook

 


 

Vestea apariției unui brand românesc de parfumuri e întotdeauna un prilej de bucurie. Și de întrebări. Cum ți-a venit ideea lansării unui brand? Cu alte cuvinte, care e ideea călăuzitoare?

Cochetez cu acest domeniu de ceva ani. Mai exact, de 17 ani. Ideea și visul de a avea propriul brand s-au născut cu ceva vreme în urmă, însă tot timpul am amânat, găsind mereu scuze în mintea mea. 

 

 

Ai lansat un brand de nișă. Care este publicul tău? Cui i te adresezi?

Așa este, îmi doresc să fie un brand de nișă cu parfumuri deosebite atât prin calitatea lor, prin povestea lor, dar și prin unicitatea mirosurilor. Momentan, publicul s-a dovedit a fi împărțit în două: o parte dintre prietenii și clienții mei, care mă cunosc de foarte mulți ani și oarecum știu ce fel de om sunt și ce gusturi și pretenții am în materie de parfumuri, iar cealaltă jumătate este publicul cunoscător și colecționar de parfumuri altfel, care nu se găsesc pe toate drumurile. 

Cum decurge colaborarea cu Calaj Perfume? Știu că sunteți într-o strânsă prietenie și colaborare.

Da, înainte de această șansă pe care mi-a oferit-o Flavius, am legat o prietenie pentru că este un om (și asta include multe) și am rezonat foarte bine de la început. Pentru moment, căutăm următorul parfum potrivit mie, pe care să-l lansez sub brandul Grande. Chiar zilele trecute ne-am întâlnit la o cafea și am avut o sesiune de testat noi formule.

 


În crearea parfumurilor, la ce „nasuri” recurgi? Cine te ajută să compui parfumurile și ce aduce fiecare dintre voi în crearea parfumurilor?

Primul parfum Genesys este creația lui Flavius. Mi-a plăcut, mi l-a oferit și așa au apărut brandul și primul parfum. Știa de ceva timp cam ce îmi doresc în materie de mirosuri și, când mi-a oferit șansă, nu am ezitat. Pe viitor, îmi doresc să am în portofoliu parfumuri create de nasuri autohtone, dar și internaționale. Avem resursele necesare și la noi în țară pentru a scoate pe piață un parfum wow. Nu divulg mai multe acum. În ceea ce privește aportul meu, am conceput în scris poveștile și ingredientele a două parfumuri care, la finalul testelor, cred că vor fi de mare succes. Momentan, nu mă aventurez în a-mi crea propriile parfumuri. Sunt un simplu om, care iubește aromele fine.


Care sunt ingredientele folosite și ce vă inspiră pe amândoi în compunerea formulelor?

Pentru Genesys s-au folosit foarte multe materiale naturale și de o calitate superioară, ceea ce a dus costul de producție destul de sus, evident, influențat și de cantitatea mică realizată. Cred că atât eu, cât și Flavius ne dorim mirosuri noi, care să dea un plus de unicitate persoanei care-l poartă. Cât privește inspirația, aleg diverse teme din viață cotidiană. Spre exemplu, unul dintre parfumurile pe care îl voi lansa cândva va avea tema „stării de bine” (aceea stare de bine cu tente religioase, spirituale).

Cum alegi numele parfumurilor?

Fiind primul parfum, am vrut cumva să exprime începutul unui drum lung și frumos pe care mi-l doresc. Numele fiecărui parfum va avea o însemnătate, fie că vorbim de mitologia greacă, de cultura egipteană, de religie etc.

Ce înseamnă să fii un „brand românesc” de parfumerie și cum te raportezi la creațiile brandurilor internaționale?

Deocamdată, înseamnă să fii mic. Resursele financiare sunt reduse pentru a putea intra pe multe piețe, alături de greii industriei, dar nimic nu este imposibil. Avem cel mai bun exemplu — Flavius, care este prezent în multe locuri din țări diferite. Cumva, ne mai lovim și de faptul că „suntem români”, dar și aici percepția este relativă. Unii apreciază, alții nu. Cel mai important este să nu mă abat de la drumul meu și să cresc pas cu pas, iar cel mai important e să nu fac rabat de la ceea ce-mi doresc să le ofer clienților. Cred că acest aspect este cel mai import, mai ales când ești mic. Dacă ai făcut rabat de la ceva, imediat ești taxat de către clienți.

Cum privesc (miros) consumatorii români produsele de parfumerie artizanală (românească)?

Pentru moment, cu ceva reținere. Încă nu avem un public atât de deschis spre cunoaștere. Eu mă străduiesc să le ofer clienților mei alternative de parfumuri altfel, în detrimentul celor megacunoscute, și am o mare satisfacție când primesc mesaje de mulțumire din partea lor, fiind foarte fericiți de recomandările mele. Însă mai avem de lucrat la capitolul „deschidere spre nou” și „apreciere a unui lucru altfel”. Dar ușor-ușor, cred că ne îndreptăm înspre o direcție favorabilă.

 


Ai în plan proiecte de dezvoltare și de extindere a brandului?

Momentan, caut și lucrez la dezvoltarea celui de-al doilea parfum. Sunt în căutarea unei sticle-„semnătura” pentru brand și a unei cutii potrivite și pot să îți spun că este destul de greu. Piedici mici și mari la tot pasul din „x” motive. După ce voi rezolva aceste „detalii” și voi avea cel de-al doilea parfum gata de vânzare, voi cauta distribuitori în Italia (acolo merg des și am colaborări cu diverși furnizori), în Europa și chiar în afara Europei. Toate la timpul lor. 

Dacă ar fi să-ți încadrezi creațiile olfactive într-un curent, prin ce s-ar caracteriza acesta?

Mmm, destul de greu de răspuns. Eu, spre exemplu, nu mă consider o persoană care se ia după „un curent anume”, doar pentru că așa e moda. Îmi doresc doar ca parfumurile mele să fie apreciate de persoanele care își doresc un alt fel de miros. În fond, parfumul este o alegere foarte personală; teoretic, nu prea ar trebui să țină cont de niciun curent, dar aceasta este frumusețea oamenilor — suntem diferiți. 😃 

Ce mesaj le-ai transmite celor care sunt în căutarea „parfumului-semnătură”?

Să-și aleagă un miros care îi reprezintă pe ei ca oameni cu totul și să nu-și cumpere acel parfum doar pentru faptul că nu știu ce „influencer/iță” îi face reclamă. Total greșit. Un parfum-semnătură se alege/găsește după niște testări în prealabil. Altfel, riști să exprimi altceva decât ceea ce ești.


Un miros care să te bântuie?

Mirosul de tămâie. Pe unii îi bântuie, pe alții îi fascinează. Eu îl ador. 😃

Un loc din călătoriile tale pe care să-l asociezi unui miros anume?

Roma este orașul meu de suflet, uneori a doua casă. Merg mai des acolo decât în unele cartiere din București. Este un oraș încărcat maxim de istorie, cu o climă pe placul meu și cu un aer aparte. L-aș asocia cu Aventus Creed.

Dacă ar fi să faci un parfum al Bucureștiului, ce ingrediente ai alege?

Ooo, dificilă întrebare. București este un oraș cosmopolit și plin de contraste. Aici vezi mașini de multe milioane și, două străzi mai încolo, vezi oameni care dorm pe canale. Cu siguranță aș adăuga vanilie, tutun, acorduri lemnoase și ceva citrice pentru zilele caniculare petrecute la terasele din Herăstrău. 😃

 

No comments:

Post a Comment